Για να τεθούν σε εφαρμογή οι νέες σας ρυθμίσεις, αυτή η ιστοσελίδα θα ανανεωθεί αυτόματα, όταν κάνετε κλικ στο «'Αποθήκευση και κλείσιμο'».

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για λόγους λειτουργικότητας, άνεσης και στατιστικής. μπορείτε να αλλάξετε αυτή τη ρύθμιση οποτεδήποτε, κάνοντας κλικ στο «Αλλαγή ρυθμίσεων» Εάν συμφωνείτε για τη χρήση των cookies παρακαλώ κάντε κλικ στο «Ναι, συμφωνώ». Η πολιτική μας για την προστασία προσωπικών δεδομένων

Η ενέργεια του μέλλοντος

Η ενέργεια του μέλλοντος

Τα μεγαλύτερά μας ερευνητικά έργα εστιάζουν στις τεχνολογίες που χρησιμοποιούν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και στα νέα συστήματα που μπορούν να αποθηκεύσουν την ενέργεια που παράγεται με τη μέθοδο αυτή. Μέσω αυτού συμβάλλουμε στη διαφύλαξη των ενεργειακών πόρων και στοχεύουμε στον περιορισμό της εξάρτησης που δημιουργείται από την εισαγωγή ενέργειας από πολιτικά ασταθείς περιοχές του πλανήτη. Για να βελτιστοποιήσουμε την τεχνική μας εξειδίκευση και να επιταχύνουμε τη διαδικασία της ανάπτυξής μας, ενώνουμε τις δυνάμεις μας με άλλους οργανισμούς, ινστιτούτα έρευνας, αλλά και πανεπιστημιακά ιδρύματα, με ιδιαίτερη έμφαση στα οργανικά φωτοβολταϊκά, τη χρήση της θαλάσσιας ενέργειας και τις μπαταρίες ιόντων λιθίου. Συμμετέχουμε επίσης ενεργά στην υψηλής τεχνολογίας στρατηγική προστασίας κατά της κλιματικής αλλαγής, η οποία υιοθετήθηκε από το γερμανικό Ομοσπονδιακό Υπουργείο Παιδείας και Έρευνας το 2007.

 

Αυτή την περίοδο συνεργαζόμαστε με την BASF SE και την Heliatek GmbH σε μια προσπάθεια να κατασκευάσουμε ηλιακές κυψέλες βασισμένες σε οργανικές χρωστικές ουσίες, οι οποίες μπορούν να κατασκευαστούν με πολύ πιο οικονομικά αποδοτικό τρόπο. Οι κυψελίδες που θα παραχθούν θα αποτελούνται από πολλαπλά λεπτά και διαφανή στρώματα επικαλυμμένα με χρωστικές ουσίες. Αυτές θα ανοίξουν το δρόμο σε μια μεγάλη γκάμα εφαρμογών. Για παράδειγμα, θα μπορούν δυνητικά να χρησιμοποιηθούν σε παράθυρα ή στις ηλιοροφές των αυτοκινήτων, ή ακόμα και ως αναδιπλούμενοι φορτιστές κινητών τηλεφώνων. Αυτή η τεχνολογία έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει στην αγορά το 2015. Μέχρι τότε, ωστόσο, οι ερευνητές θα πρέπει να έχουν βελτιώσει την αποδοτικότητά της από περίπου πέντε τοις εκατό σε τουλάχιστον δέκα τοις εκατό.

 

Σε συνεργασία με τους εταίρους της, η Bosch Rexroth αξιοποιεί την εμπειρία που έχει αποκτήσει από την κατασκευή των ανεμογεννητριών για να αναπτύξει υψηλής απόδοσης συστήματα οδήγησης για εργοστάσια παραγωγής ενέργειας στη θαλάσσιας . Τα πρωτότυπα αυτά συστήματα –τα οποία συμπυκνώνουν τεχνολογίες μετάδοσης κίνησης αλλά και ελέγχου υδραυλικών μονάδων της Bosch Rexroth – έχουν εγκατασταθεί στις ακτές της Νορβηγίας και της Μεγάλης Βρετανίας. Οι πυλώνες που έχουν στερεωθεί στο βυθό της θάλασσας είναι εξοπλισμένοι με ρότορες, οι οποίοι κινούνται μέσω των παλιρροιακών ρευμάτων. Η τεχνολογία αυτή κάνει ακόμα τα πρώτα της βήματα (όπως έκανε και η αιολική ενέργεια πριν από 40 χρόνια). Παρ' όλ' αυτά, προσφέρει μοναδικές δυνατότητες, τις οποίες αξίζει να διερευνήσουμε. Η θαλάσσια ενέργεια λέγεται ότι έχει τη δυνατότητα να παράγει τόση ενέργεια όση μπορούν να παράγουν 100 σταθμοί πυρηνικής ενέργειας. Για παράδειγμα, το πιλοτικό εργοστάσιο θαλάσσιας ενέργειας Seaflow στις νότιες ακτές της Μεγάλης Βρετανίας παράγει αρκετή ηλεκτρική ενέργεια ώστε να μπορεί να καλύψει τις ανάγκες 300 νοικοκυριών. Μέσα στα επόμενα χρόνια, περισσότερα πιλοτικά εργοστάσια θα επιβεβαιώσουν το κατά πόσο αυτή η τεχνολογία είναι πραγματικά κατάλληλη για λειτουργία σε υποθαλάσσιες συνθήκες.

 

Οι μπαταρίες είναι η ψυχή των υβριδικών οχημάτων και των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Παρότι η πλειοψηφία των μπαταριών που χρησιμοποιούνται στις μονάδες κίνησης των υβριδικών οχημάτων αποτελούνται από κάποιου είδους υβριδικό κράμα νικελίου-μετάλλου, το μέλλον ανήκει στην τεχνολογία των επαναφορτιζόμενων μπαταριών ιόντων λιθίου, την οποία η Bosch ήδη χρησιμοποιεί με επιτυχία στα ηλεκτρικά της εργαλεία. Και αυτό γιατί οι επαναφορτιζόμενες μπαταρίες ιόντων λιθίου είναι μικρότερες, πιο ελαφριές και σχεδόν δεν χάνουν ούτε στο ελάχιστο τη φόρτισή τους όταν δεν χρησιμοποιούνται για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Ωστόσο, πριν αυτή η τεχνολογία μπορέσει να χρησιμοποιηθεί στα συστήματα μετάδοσης κίνησης της αυτοκινητοβιομηχανίας, η πυκνότητα της ισχύος της και η γκάμα της θα πρέπει να διευρυνθούν. Με αυτόν το στόχο, η Bosch συμμετέχει στην πρωτοποριακή συμμαχία “Μπαταρίες Ιόντων Λιθίου 2015” του γερμανικού Ομοσπονδιακού Υπουργείου Παιδείας και Έρευνας στο πλευρό των BASF, Evonik Industries, LiTec και VW, προκειμένου να βοηθήσει στην προώθηση της ανάπτυξης των μπαταριών ιόντων λιθίου για χρήση σε ηλεκτρικές μονάδες μετάδοσης κίνησης. Παράλληλα, αποφασίσαμε να συνεργαστούμε με τον εταίρο μας τη Samsung σε ένα κοινό εγχείρημα ώστε να αναπτύξουμε, να κατασκευάσουμε και να εμπορευτούμε συστήματα μπαταριών ιόντων λιθίου.