Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Η Bosch στην Ελλάδα
Η ιστορία της εταιρείας

Παγκοσμιοποίηση από το 1990

Ανάλυση παραγωγής σε πραγματικό χρόνο.

Το σιδηρούν παραπέτασμα έπεσε, η Ασία προσφέρει νέες αγορές και το λογισμικό έφερε στην επιφάνεια νέες ευκαιρίες για την Bosch. Οι τρεις τελευταίες δεκαετίες χαρακτηρίστηκαν από ταχεία οικονομική αλλαγή την οποία η εταιρεία έπρεπε να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά.

Σχέδιο ανοικτής μπάρας ελέγχου κυκλοφορίας η οποία συμβολίζει το άνοιγμα της Ανατολικής Ευρώπης.

Η κατάρρευση του Συμφώνου της Βαρσοβίας και το άνοιγμα της Ανατολικής Ευρώπης

Η πτώση του σιδηρούν παραπετάσματος σηματοδότησε μια νέα εποχή για την Bosch. Μέχρι το 1994 είχε παρουσία σε 13 χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ: στην Τσέχικη Δημοκρατία, την Πολωνία, την Ουγγαρία και την Ρώσικη Ομοσπονδία. Το ποσοστό πωλήσεων εκτός Γερμανίας αυξήθηκε από 51 τοις εκατό το 1990 σε περίπου 72 τοις εκατό το 2000.

Το IFA Trabant 601 στο εργαστήριο του Bosch Car Service στο Βρανδεμβούργο (1992). Το Trabant ήταν το σύνηθες επιβατικό αυτοκίνητο στη σοσιαλιστική Ανατολική Γερμανία μέχρι το 1989 με αποτέλεσμα η τεχνολογία ελέγχου της Bosch να πρέπει να προσαρμόσει την εργασία της σε αυτό το δημοφιλές μοντέλο οχήματος.
Το IFA Trabant 601 στο εργαστήριο του Bosch Car Service στο Βρανδεμβούργο (1992). Το Trabant ήταν το σύνηθες επιβατικό αυτοκίνητο στη σοσιαλιστική Ανατολική Γερμανία μέχρι το 1989 με αποτέλεσμα η τεχνολογία ελέγχου της Bosch να πρέπει να προσαρμόσει την εργασία της σε αυτό το δημοφιλές μοντέλο οχήματος.
Ένα από τα πιο σημαντικά παραρτήματα στον περιφερειακό οργανισμό της Ουγγαρίας που ιδρύθηκε το 1991 είναι στη Hatvan, όπου κατασκευάζονται τα ηλεκτρονικά των αυτοκινήτων όπως για παράδειγμα οι αισθητήρες. (1998)
Ένα από τα πιο σημαντικά παραρτήματα στον περιφερειακό οργανισμό της Ουγγαρίας που ιδρύθηκε το 1991 είναι στη Hatvan, όπου κατασκευάζονται τα ηλεκτρονικά των αυτοκινήτων όπως για παράδειγμα οι αισθητήρες. (1998)
/

Αξιοποίηση ευκαιριών — νέες αγορές

Στην Ινδία, την Ιαπωνία και τις χώρες τις νοτιοανατολικής Ασίας η Bosch ήταν από καιρό παρούσα, προσπαθώντας να εισχωρήσει στις αναδυόμενες αγορές. Όμως η σταδιακή απελευθέρωση της κινέζικης αγοράς είχε μεγαλύτερο στρατηγικό ενδιαφέρον για την Bosch. Μέχρι το 1994, η μόνη παρουσία της στην Κίνα ήταν με τη μορφή αδειών και γραφείου αντιπροσώπευσης στο Πεκίνο, το οποίο ιδρύθηκε το 1989. Στη συνέχεια η Bosch διεκδίκησε μια θέση ως κατασκευαστής και σε αυτή την αγορά.

Διαφημιστικές αφίσες επαγγελματικών εργαλείων για τη βιομηχανία οικοδομών στους δρόμους της Σαγκάης. (1996)
Διαφημιστικές αφίσες επαγγελματικών εργαλείων για τη βιομηχανία οικοδομών στους δρόμους της Σαγκάης. (1996)
Διαφημιστικές πινακίδες στο κέντρο της πόλης της Σανγκάης. Οι αναφλεκτήρες είναι μετικά από τα πρώτα προϊόντα που κατασκεύασε η Bosch στην Κίνα. (1998)
Διαφημιστικές πινακίδες στο κέντρο της πόλης της Σανγκάης. Οι αναφλεκτήρες είναι μετικά από τα πρώτα προϊόντα που κατασκεύασε η Bosch στην Κίνα. (1998)
/

Μικρομηχανικοί αισθητήρες

Ένα ακάρι πάνω σε έναν μικρομηχανικό αισθητήρα (MEMS) υποδεικνύει την κλίμακα (1995)

Μικρές συσκευές παρακολούθησης

Η Bosch, κατά τη δεκαετία του 1990 ανέπτυξε μικρομηχανικούς αισθητήρες (MEMS) για τη χρήση τους σε αυτοκίνητα. Οι αισθητήρες αυτοί λειτουργούν σαν αισθητήρια όργανα για τη μέτρηση της επιτάχυνσης, της περιστροφής, της πίεσης, καθώς και του ήχου. Αναμεταδίδουν πληροφορίες στις ηλεκτρονικές μονάδες ελέγχου, ενημερώνοντάς τες, για παράδειγμα, για το πότε ακριβώς πρέπει να φουσκώσουν έναν αερόσακο σε ένα ατύχημα. Το 2005, η Bosch ξεκίνησε επίσης να κατασκευάζει αισθητήρες για ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης, όπως έξυπνα τηλέφωνα ή κονσόλες παιχνιδιών. Τα μικρότερα MEMS έχουν πλάτος μόλις 1,5 χιλιοστό. Μια ερευνητική ομάδα της Bosch επινόησε τη διαδικασία «εγχάραξης πλάσματος» για την κατασκευή αυτών των μικροσκοπικών εξαρτημάτων. Η Bosch έχει παράξει περίπου 15 δισεκατομμύρια MEMS από το 1995 και τώρα είναι ο ηγέτης της αγοράς, κατασκευάζοντας περίπου 4 εκατομμύρια μονάδες την ημέρα.

Φωτογραφία: Ακάρεο επάνω σε μικρομηχανικό αισθητήρα (MEMS) για ένδειξη κλίμακας (1995)

Σχέδιο λυχνίας με ένα αυτοκίνητο στο εσωτερικό της.

Από το ESP στο ACC — μεγαλύτερη έμφαση στις καινοτομίες

To ESP® πρόγραμμα ηλεκτρονικής ευστάθειας παρουσιάστηκε το 1995 και αποτέλεσε τεχνολογικό ορόσημο καθώς αποτρέπει την ολίσθηση των οχημάτων. Την ίδια χρονιά η Bosch παρουσίασε και ένα σύστημα πλοήγησής, το TravelPilot με φωνητική οδική καθοδήγηση. Το 1997 το σύστημα ψεκασμού υψηλής πίεσης diesel Common Rail μείωσε την κατανάλωση καυσίμου όπως και το σύστημα άμεσου ψεκασμού βενζίνης DI Motronic το 2000, ταυτόχρονα τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, όπως το σύστημα ελέγχου πορείας ACC και το σύστημα νυκτερινής όρασης, βελτιώθηκαν ως προς την ασφάλειά τους.

Μετά από περίπου μια δεκαετία ερευνητικών εργασιών το πρώτο σύστημα πλοήγησης Bosch με το όνομα TravelPilot παρουσιάστηκε στην αγορά το 1989. Η φωνητική οδηγική καθοδήγηση προστέθηκε το 1995.
Μετά από περίπου μια δεκαετία ερευνητικών εργασιών το πρώτο σύστημα πλοήγησης Bosch με το όνομα TravelPilot παρουσιάστηκε στην αγορά το 1989. Η φωνητική οδηγική καθοδήγηση προστέθηκε το 1995.
Δοκιμές ESP στη βόρεια Σουηδία (1995). Το όχημα δοκιμής κινηματογραφείται από το ελικόπτερο για ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα.
Δοκιμές ESP στη βόρεια Σουηδία (1995). Το όχημα δοκιμής κινηματογραφείται από το ελικόπτερο για ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα.
Εξαρτήματα του συστήματος ψεκασμού υψηλής πίεσης diesel Common Rail (1997). Το καύσιμο αποθηκεύται για ψεκασμό στο rail στα 2.500 bar.
Εξαρτήματα του συστήματος ψεκασμού υψηλής πίεσης diesel Common Rail (1997). Το καύσιμο αποθηκεύται για ψεκασμό στο rail στα 2.500 bar.
/

Η εταίρεια υπόκειται σε αλλαγές — νέα πεδία επιχειρηματικής δραστηριότητας

Μετά την πώληση του τομέα τηλεπικοινωνιών η Bosch εξαγόρασε το 2001 την Mannesmann Rexroth AG ενδυναμώνοντας τον τομέα της βιομηχανικής τεχνολογίας. Τα τμήματα που απέμειναν από τον τομέα τηλεπικοινωνιών σχημάτισαν το τμήμα συστημάτων ασφαλείας. Επιπλέον η Bosch επέκτεινε τον τομέα θερμοτεχνολογίας της με την απόκτηση της Buderus AG το 2003. Η Εταιρεία προσχώρησε και σε άλλα νέα πεδία όπως ο τομέας ηλιακής ενέργειας που έστησε το 2008.

Οπτικός έλεγχος ενός δίσκου πυριτίου 15 εκατοστών στο εργοστάσιο Reutlingen (1999). Σήμερα, πολλές χιλιάδες μικροτσίπ για ολοκληρωμένα κυκλώματα ή μικρομηχανικούς αισθητήρες μπορούν να ληφθούν από ένα μόνο δίσκο πυριτίου.
Οπτικός έλεγχος ενός δίσκου πυριτίου 15 εκατοστών στο εργοστάσιο Reutlingen (1999). Σήμερα, πολλές χιλιάδες μικροτσίπ για ολοκληρωμένα κυκλώματα ή μικρομηχανικούς αισθητήρες μπορούν να ληφθούν από ένα μόνο δίσκο πυριτίου.
Ο καυστήρας αερίου Junkers κατασκευάζεται για οικιακή θέρμανση. Η Bosch επέκτεινε αρκετά τον τομέα θερμοτεχνολογίας της με την απόκτηση της Buderus AG. (2015)
Ο καυστήρας αερίου Junkers κατασκευάζεται για οικιακή θέρμανση. Η Bosch επέκτεινε αρκετά τον τομέα θερμοτεχνολογίας της με την απόκτηση της Buderus AG. (2015)
Μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων με υδραυλικά εξαρτήματα από την Bosch Rexroth χρησιμοποιούνται για την κατασκευή μεγάλων ορεινών σηράγγων. (2015)
Μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων με υδραυλικά εξαρτήματα από την Bosch Rexroth χρησιμοποιούνται για την κατασκευή μεγάλων ορεινών σηράγγων. (2015)
Το ηλιακό σπίτι Decathlon κατασκευάστηκε από κοινού από ειδικούς του Τεχνικού Πανεπιστημίου του Ντάρμστατ και της Bosch και μπορεί να παράγει όλη την ενέργεια που χρειάζεται. Κέρδισε το υψηλού κύρους βραβείο "Solar Decathlon" στις Η.Π.Α το 2007.
Το ηλιακό σπίτι Decathlon κατασκευάστηκε από κοινού από ειδικούς του Τεχνικού Πανεπιστημίου του Ντάρμστατ και της Bosch και μπορεί να παράγει όλη την ενέργεια που χρειάζεται. Κέρδισε το υψηλού κύρους βραβείο "Solar Decathlon" στις Η.Π.Α το 2007.
/
Σχέδιο με έναν άνδρα πάνω σε ποδήλατο ο οποίος ανεβαίνει έναν λόφο και μία τυποποιημένη οθόνη.

Έξυπνες τεχνολογίες

Με το ηλεκτρικό κατσαβίδι ΙΧΟ, το οποίο έγινε ανέλπιστα γρήγορα, το καλύτερο σε πωλήσεις ηλεκτρικό εργαλείο παγκοσμίως, η Bosch καθιέρωσε ένα νέο επιχειρηματικό πεδίο το 2003 για μικρές ελαφριές συσκευές με μπαταρίες ιόντων λιθίου. Το 2011 εμφανίστηκαν τα ηλεκτρικά ποδήλατα. Ταυτόχρονα η Bosch με την εξαγορά παλαιότερων κοινοπραξιών, όπως η ZF Lenksysteme και η Bosch & Siemens Hausgeräte επέκτεινε τις παραδοσιακές της δραστηριότητές ,οι οποίες αποτέλεσαν σημαντική βάση για τεχνολογίες του μέλλοντος : οικιακές συσκευές με δυνατότητα διαχείρισης μέσω διαδικτύου και οχήματα χωρίς οδηγό.

Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου κατέστησαν δυνατό τον σχεδιασμό του εξαιρετικά συμπαγούς και πρακτικού ΙΧΟ που παρουσιάστηκε το 2003.
Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου κατέστησαν δυνατό τον σχεδιασμό του εξαιρετικά συμπαγούς και πρακτικού ΙΧΟ που παρουσιάστηκε το 2003.
Παραγωγή ηλεκτρικών κινητήρων για ηλεκτρικά οχήματα στο εργοστάσιο Bosch στο Χίλντεσχαϊμ (2015). Αυτά μαζί με τα συστήματα ηλεκτρονικής ισχύος, τους μετασχηματιστές και την τεχνολογία ανάκτησης ενέργειας διαμόρφωσαν τον ακρογωνιαίο λίθο της ηλεκτρικής κινητικότητας του μέλλοντος.
Παραγωγή ηλεκτρικών κινητήρων για ηλεκτρικά οχήματα στο εργοστάσιο Bosch στο Χίλντεσχαϊμ (2015). Αυτά μαζί με τα συστήματα ηλεκτρονικής ισχύος, τους μετασχηματιστές και την τεχνολογία ανάκτησης ενέργειας διαμόρφωσαν τον ακρογωνιαίο λίθο της ηλεκτρικής κινητικότητας του μέλλοντος.
/

Αυτοματοποιημένη οδήγηση

Όχημα δοκιμής αυτοματοποιημένης οδήγησης με περιστρεφόμενη κάμερα υψηλής ταχύτητας 360 μοιρών (2015)

Ως δια μαγείας

Η αυτόνομη οδήγηση δεν περιορίζεται πλέον μόνο στην επιστημονική φαντασία. Η Bosch ερευνά, αναπτύσσει και δοκιμάζει αυτήν την τεχνολογία σε εργαστήρια αλλά και στους αυτοκινητόδρομους σε Γερμανία και Καλιφόρνια. Η Bosch εισήγαγε, ήδη από το 2000, ένα ραντάρ απόστασης. Το σύστημα επόμενης γενιάς τότε, μπορούσε να ακινητοποιήσει ένα αυτοκίνητο σε κάποιο σημείο με "Stop" και έπειτα να το επιταχύνει σε δρόμο με κυκλοφορία. Με την περαιτέρω ανάπτυξη της τεχνολογίας και του λογισμικού αισθητήρων, σταδιακά η αυτόνομη οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους και, μακροπρόθεσμα, στην αστική κυκλοφορία θα αποτελεί πραγματικότητα.

Φωτογραφία: Δοκιμαστικό όχημα για αυτόνομη οδήγηση με περιστρεφόμενη κάμερα υψηλής ταχύτητας 360 μοιρών (2015)

Νέος Πεδίο: Διαδίκτυο των Πραγμάτων (ΙοΤ) και Tεχνητή Nοημοσύνη (ΑΙ)

Τo Internet of Things και οι υπηρεσίες ανοίγουν πολλά πεδία επιχειρηματικότητας για την Bosch. Εκτός από τα παραδοσιακά προϊόντα, το ΙοΤ (Ιnternet of Things) περιλαμβάνει και την ανάπτυξη λογισμικών, νέων επιχειρηματικών μοντέλων βασισμένων στο διαδίκτυο και προστασία δεδομένων. Στόχος της εταιρείας είναι μακροπρόθεσμα να συνδυάσει αυτά τα τέσσερα πεδία: από την αυτοματοποιημένη οδήγηση μέχρι τα έξυπνα σπίτια και την αυτόνομη επικοινωνία ανάμεσα στα μηχανήματα εργοστασίων.

Η Bosch αναπτύσσει λογισμικό για να διευκολύνει τους οδηγούς με τη φόρτιση των ηλεκτρικών τους οχημάτων, ενώ παράλληλα παρέχει πρόσβαση σε ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα φόρτισης της Ευρώπης.
Η Bosch αναπτύσσει λογισμικό για να διευκολύνει τους οδηγούς με τη φόρτιση των ηλεκτρικών τους οχημάτων, ενώ παράλληλα παρέχει πρόσβαση σε ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα φόρτισης της Ευρώπης.
Ανάλυση παραγωγής σε πραγματικό χρόνο. Τα δεδομένα που συλλέγονται με αυτόν τον τρόπο συμβάλλουν στην επίτευξη του δικτυωμένου περιβάλλοντος του Industry 4.0 όπου τα μηχανήματα μπορούν να επικοινωνούν ανεξάρτητα το ένα με το άλλο, βελτιώνοντας κατά αυτόν τον τρόπο τη διαδικασία παραγωγής.
Ανάλυση παραγωγής σε πραγματικό χρόνο. Τα δεδομένα που συλλέγονται με αυτόν τον τρόπο συμβάλλουν στην επίτευξη του δικτυωμένου περιβάλλοντος του Industry 4.0 όπου τα μηχανήματα μπορούν να επικοινωνούν ανεξάρτητα το ένα με το άλλο, βελτιώνοντας κατά αυτόν τον τρόπο τη διαδικασία παραγωγής.
Η Bosch στο μέλλον θα διαμορφώνει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της, με τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης.
Η Bosch στο μέλλον θα διαμορφώνει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της, με τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης.
Η συνεισφορά στην ουδετερότητα άνθρακα: Στις εγκαταστάσεις της Bosch στην πόλη Nashik, στην Ινδία φιλοξενείται η μεγαλύτερη ηλιακή μονάδα παραγωγής ενέργειας στην ινδική αυτοκινητοβιομηχανία, 2020.
Η συνεισφορά στην ουδετερότητα άνθρακα: Στις εγκαταστάσεις της Bosch στην πόλη Nashik, στην Ινδία φιλοξενείται η μεγαλύτερη ηλιακή μονάδα παραγωγής ενέργειας στην ινδική αυτοκινητοβιομηχανία, 2020.
Αναγνωρίσιμο από απόσταση στον πολυσύχναστο αυτοκινητόδρομο από τη Στουτγκάρδη στο Μόναχο, κοντά στο αεροδρόμιο – το λογότυπο Bosch και το έμβλημα φωτίζονται κατά τη διάρκεια της νύχτας. Κάθε γράμμα έχει ύψος οκτώ μέτρα.
Αναγνωρίσιμο από απόσταση στον πολυσύχναστο αυτοκινητόδρομο από τη Στουτγκάρδη στο Μόναχο, κοντά στο αεροδρόμιο – το λογότυπο Bosch και το έμβλημα φωτίζονται κατά τη διάρκεια της νύχτας. Κάθε γράμμα έχει ύψος οκτώ μέτρα.
/