Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Η Bosch στην Ελλάδα
Ιστορία της εταιρείας

Το ξεκίνημα 1886–1905

Τον Νοέμβριο του 1886 ο Robert Bosch μετακόμισε στο πρώτο του εργαστήριο στη δυτική Στουτγκάρδη

Η ιστορία της Bosch ξεκινάει με πολλά πρώτα βήματα. Το βήμα προς την ανεξαρτησία στην αγορά της αυτοκινητοβιομηχανίας, στις αγορές εκτός Γερμανίας και στο εργοστάσιο της μεγάλης κατασκευαστικής βιομηχανίας.

Σχέδιο γραμμών με κατεύθυνση προς τα επάνω, ένας άνδρας (Robert Bosch) περπατάει πάνω σε αυτές.

Tο ξεκίνημα

Ο μαθητευόμενος και τεχνίτης του Robert Bosch για χρόνια, προσπαθούσε να τον αφυπνίσει στην ιδέα της ανεξάρτητης απασχόλησης. Το 1886 άνοιξε το "Εργαστήριο μηχανικής ακριβείας και ηλεκτρολογίας" στη Στουτγάρδη. Τα πρώτα χρόνια χαρακτηρίστηκαν από καλές και κακές στιγμές. Από τα μέσα του 1890 η πορεία ήταν ανοδική.

Τον Νοέμβριο του 1886 ο Robert Bosch μετακόμισε στο πρώτο του εργαστήριο στη δυτική Στουτγκάρδη με έναν τεχνίτη και ένα παιδί για τα θελήματα.
Τον Νοέμβριο του 1886 ο Robert Bosch μετακόμισε στο πρώτο του εργαστήριο στη δυτική Στουτγκάρδη με έναν τεχνίτη και ένα παιδί για τα θελήματα.
Προκειμένου οι πελάτες να βρίσκουν το χωμένο στην πίσω αυλή εργαστήριο ο Bosch τοποθέτησε το 1890 ένα εταιρικό σήμα.
Προκειμένου οι πελάτες να βρίσκουν το χωμένο στην πίσω αυλή εργαστήριο ο Bosch τοποθέτησε το 1890 ένα εταιρικό σήμα.
/

Τα πρώτα προϊόντα και υπηρεσίες

Ο Bosch εκτελούσε αρχικά όλες τις εργασίες μηχανικής ακριβείας και ηλεκτρολογίας όπως η εγκατάσταση τηλεφωνικών συστημάτων και ηλεκτρικών κουδουνιών. Όταν στη συνέχεια του ζητήθηκε να φτιάξει μια συσκευή μαγνητικής ανάφλεξης για έναν σταθερό κινητήρα σύμφωνα με ένα υπάρχον σχέδιο, το βελτίωσε και έστρωσε τον δρόμο για την παραγωγή της μαγνητικής ανάφλεξης.

Ο Bosch ανέλαβε το 1896 να εγκαταστήσει έναν τηλεμετρητή στάθμης νερού για έναν πελάτη.
Ο Bosch ανέλαβε το 1896 να εγκαταστήσει έναν τηλεμετρητή στάθμης νερού για έναν πελάτη.
Ο μηχανισμός επαφής ενός τηλεμετρητή στάθμης νερού απαιτεί κατασκευή ακριβείας προκειμένου η συσκευή να δηλώνει τη στάθμη του νερού όταν αυτή βρίσκεται σε μικρή απόσταση από τη βάση.
Ο μηχανισμός επαφής ενός τηλεμετρητή στάθμης νερού απαιτεί κατασκευή ακριβείας προκειμένου η συσκευή να δηλώνει τη στάθμη του νερού όταν αυτή βρίσκεται σε μικρή απόσταση από τη βάση.
Παρόλο που πρόκειται για ένα ασυνήθιστο προϊόν στα εργαστήρια Bosch κατασκευάστηκε κατά τις δύο πρώτες δεκαετίες ένας αριθμός γραφομηχανών για τυφλούς.
Παρόλο που πρόκειται για ένα ασυνήθιστο προϊόν στα εργαστήρια Bosch κατασκευάστηκε κατά τις δύο πρώτες δεκαετίες ένας αριθμός γραφομηχανών για τυφλούς.
/
Σχέδιο που δείχνει τη δημιουργία της μαγνητικής ανάφλεξης.

Η σπίθα που τα πυροδότησε όλα — η μαγνητική ανάφλεξη

Από το 1897 ο Bosch ξεκίνησε να εγκαθιστά καλύτερα σχεδιασμένες συσκευές μαγνητικής ανάφλεξης σε αυτοκίνητα και έγινε ο μοναδικός πάροχος μιας πραγματικά αξιόπιστης ανάφλεξης. Το 1902 ο αρχιμηχανικός της Bosch Gottlob Honold αποκάλυψε μια ακόμη καλύτερη λύση — το υψηλής τάσης σύστημα μαγνητικής ανάφλεξης με αναφλεκτήρες. Αυτό το προϊόν άνοιξε τον δρόμο για τον Bosch ώστε να γίνει ο μεγαλύτερος παγκοσμίως προμηθευτής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Με την αναπαραγωγή της συσκευής μαγνητικής ανάφλεξης χαμηλής τάσης το 1887 ο Bosch άρχισε να εξερευνά την ανάφλεξη μεικτών καυσίμων.
Με την αναπαραγωγή της συσκευής μαγνητικής ανάφλεξης χαμηλής τάσης το 1887 ο Bosch άρχισε να εξερευνά την ανάφλεξη μεικτών καυσίμων.
Η μαγνητική ανάφλεξη αυτοκινήτου χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1897 στο τρίτροχο de Dion Bouton. Χρειάστηκαν αρκετές δοκιμές μέχρι το προϊόν να λειτουργήσει άψογα.
Η μαγνητική ανάφλεξη αυτοκινήτου χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1897 στο τρίτροχο de Dion Bouton. Χρειάστηκαν αρκετές δοκιμές μέχρι το προϊόν να λειτουργήσει άψογα.
Η σημαντική εξέλιξη ως πάροχος αυτοκινητοβιομηχανίας ήρθε με το σύστημα μαγνητικής ανάφλεξης υψηλής τάσης το οποίο καταχώρισε ο Bosch ως ευρεσιτεχνία το 1902.
Η σημαντική εξέλιξη ως πάροχος αυτοκινητοβιομηχανίας ήρθε με το σύστημα μαγνητικής ανάφλεξης υψηλής τάσης το οποίο καταχώρισε ο Bosch ως ευρεσιτεχνία το 1902.
Το πρώτο σύστημα μαγνητικής ανάφλεξης υψηλής τάσης, τύπου Hdh με αναφλεκτήρες (1902)
Το πρώτο σύστημα μαγνητικής ανάφλεξης υψηλής τάσης, τύπου Hdh με αναφλεκτήρες (1902)
/

Gottlob Honold

Φωτογραφία: Gottlob Honold (1901)

Ο αρχιεφευρέτης με τα σωστά ένστικτα

"Μόλις ο Honold ολοκλήρωσε το νέο προϊόν και ξεκίνησε η παραγωγή, ο κόσμος της Bosch άρχισε να ζητά έντονα το ολοκληρωμένο προϊόν."

Με αυτόν τον τρόπο ο Robert Bosch αποτίει φόρο τιμής στον για πολλά χρόνια αρχιμηχανικό του ο οποίος είχε ξεκινήσει να εργάζεται μαζί του ως μαθητευόμενος. Εκτός από δημιουργός του συστήματος μαγνητικής ανάφλεξης υψηλής τάσης ήταν και δημιουργός των συστημάτων φωτισμού, των εκκινητήρων και της κόρνας για το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων Bosch — μέχρι τον πρόωρο θάνατό του το 1923.

Φωτογραφία: Gottlob Honold (1901)

Το πρώτο εργοστάσιο

Ο Bosch είχε μετεγκατασταθεί πολλές φορές πριν αποφασίσει να χτίσει ένα εργοστάσιο. Αρχικά υπολόγιζε να νοικιάσει έναν ή περισσότερους ορόφους, αλλά αυτό δεν συνέβη τελικά. Αντιθέτως, το εργοστάσιο Bosch που κατασκευάστηκε το 1901 συνέχισε να επεκτείνετε στα διπλανά κτίρια.

Κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από οπλισμένο σκυρόδεμα το κτίριο του πρώτου εργοστασίου ήταν πολύ εξελιγμένο για το 1900 παρόλο που η πρόσοψή του χαρακτηρίζονταν από το στυλ της αναγέννησης.
Κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από οπλισμένο σκυρόδεμα το κτίριο του πρώτου εργοστασίου ήταν πολύ εξελιγμένο για το 1900 παρόλο που η πρόσοψή του χαρακτηρίζονταν από το στυλ της αναγέννησης.
Το 1901 μερικοί συνεργάτες της Bosch συγκεντρώθηκαν στα σκαλιά της αυλής του νέου εργοστασίου για μια ομαδική φωτογραφία.
Το 1901 μερικοί συνεργάτες της Bosch συγκεντρώθηκαν στα σκαλιά της αυλής του νέου εργοστασίου για μια ομαδική φωτογραφία.
Οι συνεργάτες της Bosch τυλίγουν καλώδιο γύρω από τις συσκευές μαγνητικής ανάφλεξης εντελώς χειροκίνητα σε τύλιγμα οπλισμού c. 1900.
Οι συνεργάτες της Bosch τυλίγουν καλώδιο γύρω από τις συσκευές μαγνητικής ανάφλεξης εντελώς χειροκίνητα σε τύλιγμα οπλισμού c. 1900.
Μέσα σε λίγα χρόνια το εργοστάσιο της Bosch επεκτάθηκε από εργοστάσιο ενός κτιρίου σε έναν αρκετά μεγάλο χώρο (1905).
Μέσα σε λίγα χρόνια το εργοστάσιο της Bosch επεκτάθηκε από εργοστάσιο ενός κτιρίου σε έναν αρκετά μεγάλο χώρο (1905).
/
Σχέδιο ενός ιστορικού αυτοκινήτου με επιβάτες και πινακίδα δρόμου "Λονδίνο."

Διεθνής παρουσία — τα πρώτα γραφεία πωλήσεων

Η Magnetos Simms Bosch ίδρυσε το πρώτο της γραφείο πωλήσεων στον οδό store στο Λονδίνο το 1898. Ένα ακόμη γραφείο πωλήσεων ακολούθησε την επόμενη χρονιά στο Παρίσι.
Η Magnetos Simms Bosch ίδρυσε το πρώτο της γραφείο πωλήσεων στον οδό store στο Λονδίνο το 1898. Ένα ακόμη γραφείο πωλήσεων ακολούθησε την επόμενη χρονιά στο Παρίσι.

"...Εδραίωση θέσης στη Μεγάλη Βρετανία.." — ήταν εδώ και καιρό επιθυμία του Robert Bosch. Το 1898 ίδρυσε την πρώτη εταιρεία Bosch εκτός Γερμανίας στο Λονδίνο μαζί με την Englishman Frederic Simms. Αυτό ήταν το πρώτο βήμα στην παγκόσμια αγορά. Γρήγορα ακολούθησαν επιπλέον γραφεία πωλήσεων σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Magnetos από το Παρίσι — η πρώτη παραγωγή στο εξωτερικό

Μετά από το Ηνωμένο Βασίλειο η Γαλλία ήταν η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αγορά πωλήσεων για τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο Bosch ξεκίνησε τη λειτουργία μιας θυγατρικής εκεί το 1899. Η δραστηριότητα στο Παρίσι δεν θα μπορούσε να πάει καλύτερα και από το 1905 μπορούσε να καλύψει τις απαιτήσεις σε συστήματα μαγνητικής ανάφλεξης που παράγονταν στο τοπικό εργοστάσιο με θέα τον πύργο του Άιφελ.

Οι δασμοί και οι μεγάλες διαδρομές μεταφοράς οδήγησαν τον Bosch να ξεκινήσει την κατασκευή στο Παρίσι το 1905.
Οι δασμοί και οι μεγάλες διαδρομές μεταφοράς οδήγησαν τον Bosch να ξεκινήσει την κατασκευή στο Παρίσι το 1905.

Αγώνες αυτοκινήτου — η πρώτη διαφήμιση

Πολύ κοντά στην αλλαγή του αιώνα έλαβαν χώρα οι πρώτοι μεγάλοι διεθνείς αγώνες αυτοκινήτων — μια ευκαιρία για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και τους παρόχους να δείξουν την υπεροχή τους. Ο Βέλγος Camille Jenatzy κέρδισε το 1903 το Gordon Bennett Cup της Ιρλανδίας οδηγώντας μια Mercedes — εν μέρει χάρη στο αξιόπιστο σύστημα ανάφλεξης Bosch το οποίο ανταπεξήλθε στις πιο δύσκολες συνθήκες.

Ο Βέλγος Camille Jenatzy κέρδισε το 1903 το Gordon Bennett Cup της Ιρλανδίας οδηγώντας μια Mercedes εξοπλισμένη με το σύστημα ανάφλεξης Bosch.
Ο Βέλγος Camille Jenatzy κέρδισε το 1903 το Gordon Bennett Cup της Ιρλανδίας οδηγώντας μια Mercedes εξοπλισμένη με το σύστημα ανάφλεξης Bosch.
Με το κόκκινο μούσι του, τα κόκκινα μαλλιά του και την άερινη κόκκινη κάπα του ο Jenatzy έγινε διαφημιστικό σύμβολο. Μέχρι το 1918 διαφήμιζε το σύστημα ανάφλεξης Bosch ως "Red Devil" (κόκκινος διάβολος).
Με το κόκκινο μούσι του, τα κόκκινα μαλλιά του και την άερινη κόκκινη κάπα του ο Jenatzy έγινε διαφημιστικό σύμβολο. Μέχρι το 1918 διαφήμιζε το σύστημα ανάφλεξης Bosch ως "Red Devil" (κόκκινος διάβολος).
/