Το ξεκίνημα 1886–1905
Η ιστορία της Bosch ξεκινάει με πολλά πρώτα βήματα. Το βήμα προς την ανεξαρτησία στην αγορά της αυτοκινητοβιομηχανίας, στις αγορές εκτός Γερμανίας και στο εργοστάσιο της μεγάλης κατασκευαστικής βιομηχανίας.
Tο ξεκίνημα
Ο μαθητευόμενος και τεχνίτης του Robert Bosch για χρόνια, προσπαθούσε να τον αφυπνίσει στην ιδέα της ανεξάρτητης απασχόλησης. Το 1886 άνοιξε το "Εργαστήριο μηχανικής ακριβείας και ηλεκτρολογίας" στη Στουτγάρδη. Τα πρώτα χρόνια χαρακτηρίστηκαν από καλές και κακές στιγμές. Από τα μέσα του 1890 η πορεία ήταν ανοδική.
Τα πρώτα προϊόντα και υπηρεσίες
Ο Bosch εκτελούσε αρχικά όλες τις εργασίες μηχανικής ακριβείας και ηλεκτρολογίας όπως η εγκατάσταση τηλεφωνικών συστημάτων και ηλεκτρικών κουδουνιών. Όταν στη συνέχεια του ζητήθηκε να φτιάξει μια συσκευή μαγνητικής ανάφλεξης για έναν σταθερό κινητήρα σύμφωνα με ένα υπάρχον σχέδιο, το βελτίωσε και έστρωσε τον δρόμο για την παραγωγή της μαγνητικής ανάφλεξης.
Η σπίθα που τα πυροδότησε όλα — η μαγνητική ανάφλεξη
Από το 1897 ο Bosch ξεκίνησε να εγκαθιστά καλύτερα σχεδιασμένες συσκευές μαγνητικής ανάφλεξης σε αυτοκίνητα και έγινε ο μοναδικός πάροχος μιας πραγματικά αξιόπιστης ανάφλεξης. Το 1902 ο αρχιμηχανικός της Bosch Gottlob Honold αποκάλυψε μια ακόμη καλύτερη λύση — το υψηλής τάσης σύστημα μαγνητικής ανάφλεξης με αναφλεκτήρες. Αυτό το προϊόν άνοιξε τον δρόμο για τον Bosch ώστε να γίνει ο μεγαλύτερος παγκοσμίως προμηθευτής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Gottlob Honold
Ο αρχιεφευρέτης με τα σωστά ένστικτα
"Μόλις ο Honold ολοκλήρωσε το νέο προϊόν και ξεκίνησε η παραγωγή, ο κόσμος της Bosch άρχισε να ζητά έντονα το ολοκληρωμένο προϊόν."
Με αυτόν τον τρόπο ο Robert Bosch αποτίει φόρο τιμής στον για πολλά χρόνια αρχιμηχανικό του ο οποίος είχε ξεκινήσει να εργάζεται μαζί του ως μαθητευόμενος. Εκτός από δημιουργός του συστήματος μαγνητικής ανάφλεξης υψηλής τάσης ήταν και δημιουργός των συστημάτων φωτισμού, των εκκινητήρων και της κόρνας για το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων Bosch — μέχρι τον πρόωρο θάνατό του το 1923.
Φωτογραφία: Gottlob Honold (1901)
Το πρώτο εργοστάσιο
Ο Bosch είχε μετεγκατασταθεί πολλές φορές πριν αποφασίσει να χτίσει ένα εργοστάσιο. Αρχικά υπολόγιζε να νοικιάσει έναν ή περισσότερους ορόφους, αλλά αυτό δεν συνέβη τελικά. Αντιθέτως, το εργοστάσιο Bosch που κατασκευάστηκε το 1901 συνέχισε να επεκτείνετε στα διπλανά κτίρια.
Διεθνής παρουσία — τα πρώτα γραφεία πωλήσεων
"...Εδραίωση θέσης στη Μεγάλη Βρετανία.." — ήταν εδώ και καιρό επιθυμία του Robert Bosch. Το 1898 ίδρυσε την πρώτη εταιρεία Bosch εκτός Γερμανίας στο Λονδίνο μαζί με την Englishman Frederic Simms. Αυτό ήταν το πρώτο βήμα στην παγκόσμια αγορά. Γρήγορα ακολούθησαν επιπλέον γραφεία πωλήσεων σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Magnetos από το Παρίσι — η πρώτη παραγωγή στο εξωτερικό
Μετά από το Ηνωμένο Βασίλειο η Γαλλία ήταν η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αγορά πωλήσεων για τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο Bosch ξεκίνησε τη λειτουργία μιας θυγατρικής εκεί το 1899. Η δραστηριότητα στο Παρίσι δεν θα μπορούσε να πάει καλύτερα και από το 1905 μπορούσε να καλύψει τις απαιτήσεις σε συστήματα μαγνητικής ανάφλεξης που παράγονταν στο τοπικό εργοστάσιο με θέα τον πύργο του Άιφελ.
Αγώνες αυτοκινήτου — η πρώτη διαφήμιση
Πολύ κοντά στην αλλαγή του αιώνα έλαβαν χώρα οι πρώτοι μεγάλοι διεθνείς αγώνες αυτοκινήτων — μια ευκαιρία για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και τους παρόχους να δείξουν την υπεροχή τους. Ο Βέλγος Camille Jenatzy κέρδισε το 1903 το Gordon Bennett Cup της Ιρλανδίας οδηγώντας μια Mercedes — εν μέρει χάρη στο αξιόπιστο σύστημα ανάφλεξης Bosch το οποίο ανταπεξήλθε στις πιο δύσκολες συνθήκες.